Kim właściwie są Milenialsi i co ich charakteryzuje?
Po raz pierwszy nazwa ta pojawiła się w 1993 w tygodniku „Advertising Age” Datowanie roczników przynależących do tej grupy nie jest ścisłe, jednak twórcy teorii pokoleń przyjmują przedział 1982-2004. Z powodu dużej rozpiętości rocznikowej, czasem dzieleni są na pokolenie X i Y obecnie nazywane łącznie pokoleniem C od angielskiego connected. Osoby tego pokolenia dobrze radzą sobie z nowinkami technologicznymi i aktywnie korzystają z mediów i technologii cyfrowych. Wykorzystują Internet do komunikacji, pracy zawodowej i rozrywki. Śmiali, zuchwali i szybcy – tak można w skrócie opisać Milenialsów. W rzeczywistości jest to jedna z najtrudniejszych grup społecznych do sprzedaży produktów i usług. Skupiają się na gromadzeniu oszczędności i rozsądne wydawanie pieniędzy jest dla nich ważne. Lubią mieć pewność, że sprzedawca i marka dostosowują się do ich wartości. Oczekują atrakcyjnej ceny i najwyższej jakości. Jakich technik marketingowych użyć, aby do nich dotrzeć?
1. Bądź obecny w internecie
70% ludzi tego pokolenia reaguje na firmy obecne w mediach społecznościowych. Aż 54 % Millenialsów chętnie dzieli się opiniami o produktach, przez to pośrednio przyczyniając się do reklamowania i budowania zaufania do marek. Z drugiej strony, chętnie czytają opinie innych, przed zakupem. Dzięki dostępowi do internetu, mają więcej możliwości badania i edukowania się na temat produktów, którymi są zainteresowani. W rzeczywistości 23% pokolenia twierdzi, że lubi sprawdzić opinie o produkcie, zanim zdecyduje się na zakup. Prawie 80 procent pokoleń używa swoich telefonów do badania cen, a 68,9% używa swoich telefonów do czytania recenzji. Dobrym narzędziem, które sprzedaje w sposób nie nachalny są blogi tematyczne, które szeroko prezentują omawiana tematykę.
2. Mobilność jest ważniejsza niż kiedykolwiek
Weź pod uwagę, że 85% ludzi ma własne smartfony, a 46% korzysta z nich podczas zakupów w sklepach, aby porównywać ceny, czytać recenzje lub znajdować kupony. Milenialsi są online prawie dwa razy więcej niż jakakolwiek inna generacja. Jeśli Twoja firma próbuje dotrzeć do tych nabywców, ważne jest, aby pamiętać, że różnią się oni od innych generacji. Dzięki zrozumieniu procesu zakupu i poznaniu preferowanych rodzajów marketingu, możesz dostosować swoją cyfrową strategię marketingową, aby lepiej zaangażować tych kupujących.
Czy Twoi klienci mogą robić zakupy online? Czy masz dobrze zaprojektowaną stronę internetową, która jest łatwa w nawigacji? Projektowanie witryn mobilnych to kolejny istotny aspekt udanego marketingu dla pokolenia milenium. Jeśli millenialsi są częścią Twojej grupy docelowej, bardzo ważne jest, aby Twoja witryna i treść były zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Ta generacja obejmuje największą grupę regularnie aktywnych użytkowników urządzeń mobilnych. W rzeczywistości 98% pokolenia w wieku 18–24 lat i 97% pokolenia w wieku 25–34 lata posiada i regularnie korzysta ze smartfona. Badacze The Urban Land Institute wykazali, że 45% respondentów spędzało min. 1 godzinę lub więcej dziennie, na przeglądaniu witryn handlowych. Skorzystaj z tego trendu.
3. Stwórz wizerunek marki, który będzie zgodny z ich wartościami
Bądź przy tym autentyczny. Pokaż, że Twoja marka ma ludzką stronę. Według badań Milenialsi chętniej dokonają zakupu, jeśli Twoja firma popiera jakąś sprawę. Ponadto 37% tej grupy twierdzi, że jest skłonnych kupić produkt lub usługę, które wspierają cel, w który wierzą, nawet jeśli oznacza to wyższą cenę. Potrzebują powodu, dla którego powinni kupić Twój produkt. Dlaczego? Ponieważ istnieją tysiące produktów, a opcje są praktycznie nieograniczone.
Jako marketingowiec, chcą dotrzeć do Millenialsów, musisz wiedzieć czym są zainteresowani. Na szczęście użytkownicy mediów społecznościowych nieustannie mówią nam, czego chcą, co kupują i co kochają. Twoim zadaniem jest wykorzystać te informacje przy tworzeniu kampanii marketingowych. Nie sprzedawaj produktów, sprzedaj swój cel.
Zespół badawczy Linkfluence analizując treści zamieszczane w mediach społecznościowych, określił siedem kluczowych wartości i najczęściej wykorzystywane hasztagi: prawa zwierząt (#furfree #crueltyfree #govegan), zrównoważony rozwój (#fairtrade #circulareconomy #shopconsciously), ochrona środowiska (#zerowaste #recykling #greenwash), anty-rasizm (#culturalappropriation #racism #blacklivesmaster), tolerancja/integracja/równość (#fastshaming #bodyposivity #inclusive), równość płci (#genderequality #feminist #thefuturesfemale), LGBT+ (#lgbt #translivesmatter #pinkwashing).
Zanim zaczniesz sprzedawać, poznaj swoich klientów
Milenialsi wydają pieniądze na edukację, odzież, żywność, usługi, kontakty towarzyskie, transport, jedzenie poza domem i artykuły spożywcze. W przeciwieństwie do pokolenia X (1961 – 1981), czyli pokolenia PRLu, które wydaje większość swoich dochodów na rozrywkę, oszczędności emerytalne i ubezpieczenia. Natomiast pokolenie wyżu demograficznego (1946 – 1964), potocznie nazywane Baby Boomer, czyli ludzie urodzeni po II Wojnie Światowej, przeznaczają swoje środki na produkty higieny osobistej, opiekę zdrowotną, literaturę i usługi. Co kieruje poszczególnymi grupami, podczas wyborów konsumenckich?
Kiedy określisz swoją grupę docelową i zbadasz jej potrzeby i przeanalizujesz skąd wynikają, zyskasz możliwość planowania sprzedaży i przewidywania rezultatów kampanii marketingowych.